【香港-マカオ】港珠澳大桥(Gǎng zhū ào dàqiáo)
香港とマカオを結ぶ橋
Bridge connecting Hong Kong and Macau
:港珠澳大桥(Gǎng zhū ào dàqiáo)
港珠澳大桥,原称 伶仃洋大桥(英语:Hong Kong-Zhuhai-Macao Bridge;葡萄牙语:Ponte Hong Kong-Zhuhai-Macau),是连接香港、珠海、澳门的超大型跨海通道,全长55公里,其中主体工程“海中桥隧”长35.578公里,海底隧道长约6.75公里,建成后将成为世界最长的跨海大桥。同时,港珠澳大桥是国家高速公路网中G4-京港澳高速以及 G94-珠三角环线高速的部分路段。 港珠澳大桥沉管隧道是全球最长的公路沉管隧道和全球唯一的深埋沉管隧道,港珠澳大桥将采取“三地三检”的通关模式,其中珠澳之间采取“合作查验、一次放行”的新模式。除粤港两地牌、粤澳两地牌和港籍单牌车辆外,内地车辆通过办理私家车一次性配额申请也可上港珠澳大桥。 2009年12月15日,港珠澳大桥主体建造工程开工建设;2017年7月7日,港珠澳大桥实现了主体工程全线贯通。 2018年5月13日开通了港珠澳大桥海上游。

香港-朱海-マカオ橋(旧称リンディンヤン橋(英語:香港-朱海-マカオ橋、ポルトガル語:ポンテ香港-朱海-マカオ))は、香港、朱海、マカオを結ぶ全長55の超大型海峡です。主なプロジェクト「海底橋とトンネル」の長さは35.578km、海底トンネルの長さは約6.75 kmのKmで、完成後は世界最長の海を渡る橋となります。同時に、香港-朱海-マカオ橋は、国の高速道路ネットワークのG4-北京-香港-マカオ高速道路とG94-パールリバーデルタリング高速道路の一部です。香港・朱海・マカオ橋浸漬管トンネルは、世界最長の高速道路浸漬管トンネルであり、世界で唯一の深層浸漬管トンネルです。香港・朱海・マカオ橋は、「3箇所3回の検査」という通関モードを採用し、朱海とマカオの協力を採用します。 「検査とワンタイムリリース」の新モデル。広東と香港の免許、広東とマカオの免許、香港の単一免許の車両に加えて、本土の車両は、自家用車の1回限りの割り当て申請を通じて、香港-朱海-マカオ橋に行くこともできます。 2009年12月15日、香港-朱海-マカオ橋の本体の建設が開始され、2017年7月7日、橋の本体は完全に接続されました。香港-朱海-マカオ橋の上流は2018年5月13日に開通しました。

The Hong Kong-Zhuhai-Macao Bridge, formerly known as Lingdingyang Bridge (English: Hong Kong-Zhuhai-Macao Bridge; Portuguese: Ponte Hong Kong-Zhuhai-Macau), is an ultra-large cross-sea channel connecting Hong Kong, Zhuhai and Macau, with a total length of 55 Kilometers, of which the main project "Undersea Bridge and Tunnel" is 35.578 kilometers long, and the submarine tunnel is about 6.75 kilometers long. After completion, it will become the world's longest cross-sea bridge. At the same time, the Hong Kong-Zhuhai-Macao Bridge is part of the G4-Beijing-Hong Kong-Macao Expressway and G94-Pearl River Delta Ring Expressway in the national expressway network. The Hong Kong-Zhuhai-Macao Bridge immersed tube tunnel is the world’s longest highway immersed tube tunnel and the world’s only deep-buried immersed tube tunnel. The Hong Kong-Zhuhai-Macao Bridge will adopt the customs clearance mode of "three places and three inspections", among which the cooperation between Zhuhai and Macao will be adopted. The new model of “inspection and one-time release”. In addition to Guangdong and Hong Kong licenses, Guangdong and Macao licenses, and Hong Kong single license vehicles, Mainland vehicles can also board the Hong Kong-Zhuhai-Macao Bridge through a one-time quota application for private cars. On December 15, 2009, the construction of the main body of the Hong Kong-Zhuhai-Macao Bridge started; on July 7, 2017, the main body of the Hong Kong-Zhuhai-Macao Bridge was fully connected. The upstream of the Hong Kong-Zhuhai-Macao Bridge was opened on May 13, 2018.