腸を綺麗にして活力ある生活/干净的肠子,充满活力的生活/Clean intestines, lively life
腸の中には善玉菌・悪玉菌・どちらでもない菌が住んでいます。善玉菌を増やすことで、悪玉菌の増殖や定着を防いで感染予防や有害な物質を体外へ排出する手伝いをしています。
そして腸内環境が良いと、必要なビタミンが合成されてセロトニンが生成されやすくなります。
セロトニンというのは幸せを感じるホルモンです。セロトニンの約90%は腸内で生成されています。

気分が落ち込んだりする時は、日光を浴びたり、運動をしたり、善玉菌を増やす食事を心がけましょう。

善玉菌を増やすためには
【1】善玉菌を含む発酵食品などを食べる。
(例)キムチ・味噌・納豆・テンペ・ヨーグルト・甘酒・酒粕・ぬか漬けなど

【2】善玉菌を増やすためには善玉菌のエサであるオリゴ糖を含む食品を食べる。

(例)豆類・ブロッコリー・ゴボウ・にんにく・玉葱・アボガド・バナナなど

【3】悪玉菌を減らすために食物繊維を食べる。

(例)キノコ・海藻・玄米・サツマイモなど


好细菌和坏细菌生活在我们的肠子里。通过增加好细菌的数量,可以防止坏细菌的生长和定植,防止感染,并消除体内有害物质。 另外,如果肠道环境良好,则可以合成必需的维生素,并容易产生5-羟色胺。 血清素是一种使您快乐的激素。肠中产生约90%的血清素。

如果您感到沮丧,请尝试日光浴,运动和饮食以增加好细菌的饮食。

如何增加好细菌
[1]吃含有良好细菌的发酵食品。
(示例)泡菜,味mis,纳豆,豆temp,酸奶,甜酒,酒糟,腌制的麸皮等。
[2]为了增加有益细菌的数量,请吃含有低聚糖的食物,低聚糖是有益细菌的食物。
(示例)豆,西兰花,果皮,大蒜,洋葱,鳄梨,香蕉等。
[3]多吃膳食纤维,以减少有害细菌。
(示例)蘑菇,紫菜,糙米,地瓜等

Good bacteria and bad bacteria live in our intestines. By increasing the number of good bacteria, you can prevent the growth and colonization of bad bacteria, prevent infection, and eliminate harmful substances in the body. In addition, if the intestinal environment is good, necessary vitamins can be synthesized and serotonin is easily produced. Serotonin is a hormone that makes you happy. About 90% of serotonin is produced in the intestine.


If you feel depressed, try sunbathing, exercise and diet to increase the good bacteria diet.

How to increase good bacteria [1] Eat fermented foods that contain good bacteria. (Example) Kimchi, miso, natto, bean temp, yogurt, sweet wine, lees, pickled bran, etc. [2] In order to increase the number of beneficial bacteria, please eat foods containing oligosaccharides, which are foods for beneficial bacteria. (Example) Beans, broccoli, peel, garlic, onion, avocado, banana, etc. [3] Eat more dietary fiber to reduce harmful bacteria. (Example) Mushrooms, seaweed, brown rice, sweet potatoes, etc.