庄子:Zhuāngzi

(道家学派代表人物)
庄子,姓庄,名周,战国时期宋国蒙人。战国中期道家学派代表人物,思想家、哲学家、文学家,庄学的创立者,与老子并称“老庄”。庄子因崇尚自由而不应楚威王之聘,仅担任过宋国地方的漆园吏,史称“漆园傲吏”,被誉为地方官吏之楷模。最早提出的“内圣外王”思想对儒家影响深远。洞悉易理,指出“《易》以道阴阳”,其“三籁”思想与《易经》三才之道相合。其文想象丰富奇特,语言运用自如,灵活多变,能把微妙难言的哲理说得引人入胜,被称为“文学的哲学,哲学的文学”。其作品收录于《庄子》一书,代表作有《逍遥游》《齐物论》《养生主》等。据传庄子尝隐居南华山,卒葬南华山,故唐玄宗天宝初,被诏封为南华真人,《庄子》一书被奉为《南华真经》。

庄子约生于周烈王七年(前369年)。这主要从两个方面考察。首先,《史记》记载庄子与梁惠王、齐宣王同时,又记有楚威王派使者厚币聘庄子一事。楚威王元年(前339年),即梁惠王三十二年、齐宣王三年,而威王卒于十一年(前329年),且“周能致楚聘,必已三四十岁”,则庄子生年应不晚于公元前369至公元前359年。其次,《庄子》“于魏文侯、武侯皆称谥”,而于惠王“初称其名,又称为王”,则庄子的生年应“在魏文侯、武侯之世,最晚当在惠王初年”,亦即周烈王七年。

(タオイストスクール代表)
Zhuangと名付けられた庄子は、Zhouと名付けられ、戦争状態の時代の宋王朝のモンゴル人でした。戦争状態の真っ只中、タオイスト学校の代表、思想家、哲学者、作家、荘子の創設者、そしてラオジは「ラオス皇」と呼ばれています。庄子は自由を主張したため、Chu Weiの王に雇われず、宋王朝のラッカーガーデンで地方公務員を務めただけでした。彼は「ラッカーガーデンの誇り高き公務員」として知られており、地方公務員のモデルとして知られていました。 「内なる賢者と外の王」という最初の考えは、儒教に大きな影響を及ぼしました。彼は、イーの理論を洞察し、「イーはインとヤンのタオに基づいている」と指摘し、その「スリーライ」の考えはイージンの3人の才能のタオと一致しています。彼のエッセイは想像力に富み、独特であり、言語は自由に使用され、柔軟性があり、変更可能であり、微妙で言葉にできない哲学を魅力的にすることができます。それらは「文学哲学、哲学文学」と呼ばれます。彼の作品は「庄子」という本に含まれており、彼の代表的な作品には「Xiaoyaoyou」、「Qiwulun」、「MaintainingHealth」などがあります。伝説によると、庄子は南華山に住み、その死は南華山に埋葬されたため、唐王朝の玄正皇帝の初めに、勅令により南華鎮連の称号を授与され、「庄子」という本は「南華鎮京」と見なされた。

庄子はZhouLie王の7年目(369年前)に生まれました。これは主に2つの側面から検討されます。まず、「Historical Records」は、庄子が、LiangHui王とQiXuan王とともに、ChuWei王が庄子を雇うために厚いコインを持ったメッセンジャーを送った事件を記録したことを記録しています。チューの魏王の1年目(紀元前339年)、つまり梁慧王の32年目、気玄王の3年目、魏王の11年(紀元前329年)の死。 「何年も前」、庄子は紀元前369年から紀元前359年までに生まれるべきです。第二に、「庄子」は「Wei WenhouとWuhouで死後の称号と呼ばれ」、Yu Hui王は「最初は彼の名前を王とも呼ばれました」と呼ばれ、庄子の誕生年は「WeiWenhouとWuhouの治世、最新ホイ王の1年目」、つまり周李王の7年目。


(Representative of Taoist School) 庄子, surnamed Zhuang, named Zhou, was a Mongolian from Song Dynasty during the Warring States Period. In the middle of the Warring States period, the representative of Taoist school, thinker, philosopher, writer, founder of 庄子, and Lao Tzu called "Lao Zhuang". 庄子 was not hired by the king of Chu Wei because he advocated freedom. He only served as a local official in the lacquer garden of the Song Dynasty. He was known as the "proud official in lacquer garden" and was known as a model of local officials. The earliest thought of "sage inside and king outside" had a profound influence on Confucianism. Insight into the principles of Yi, pointed out that "The Yi is based on the Tao of Yin and Yang", and its "Three Lai" thoughts are consistent with the Tao of Three Talents in the Yi Jing. His essays are rich and peculiar in imagination, language is freely used, flexible and changeable, and can make subtle and unspeakable philosophies fascinating. They are called "literary philosophy, philosophical literature". His works are included in the book "庄子", and his representative works include "Xiaoyaoyou", "Qiwulun", and "The Master of Health". According to legend, 庄子 lived in Nanhua Mountain and his death was buried in Nanhua Mountain. Therefore, at the beginning of Emperor Xuanzong of the Tang Dynasty, he was awarded the title of Nanhua Zhenren by the edict. The book "庄子" was regarded as "Nanhua Zhenjing".

庄子 was born in the seventh year of King Zhou Lie (369 years ago). This is mainly examined from two aspects. First of all, the "Records of the History" records that 庄子, along with King Liang Hui and King Qi Xuan, also recorded the case that King Chu Wei sent messengers thick coins to hire 庄子. The first year of King Wei of Chu (339 BC), that is, the 32nd year of King Liang Hui and the 3rd year of King Qi Xuan, and the death of King Wei in eleven years (329 BC). "Years old", 庄子 should be born no later than 369 BC to 359 BC. Secondly, "庄子" "was called posthumous title in Wei Wenhou and Wuhou", and King Yu Hui "called his name at the beginning, also called king", then 庄子's birth year should be "in the reign of Wei Wenhou and Wuhou, the latest The first year of King Hui", that is, the seventh year of King Zhou Lie.